I morse vaknade jag enormt trött i kroppen, jag kände mig gråtmild och oroad. Känslor och förnimmelser jag nu förtiden sällan upplever. Jag känner min kropp och jag vet att jag är känslig för stress och därför är återhämtning en del av min vardag.

Jag kan ändå vara bra på att bita ihop för att leverera ett resultat och nå mina mål, som alltid har ett pris. Kostnaden får kroppen stå för, när jag pressat på för mycket.

Den här känslan känner jag igen sedan mitt tidigare arbetsliv. Nu blev det så igen efter en hektisk eventhelg med ett lokalt evenemang som jag är grundare och initiativtagare till med en vän. Jag vet att jag är trött efter vårt event. Den här gången hade jag bokat in Yin Yoga på söndagskvällen för att ge kroppen extra vila.

På yogamattan kunde jag inte fokusera på mitt andetag, tankarna roterade. Om hemsidor som skulle göras, räkningarna, min workshop och klienter. Allt på samma gång som en gigantisk stress-soppa.

Det räckte inte med Yin Yoga

Jag fick ägna hela min lediga dag åt att återhämta mig genom att välja olika former av återhämtning och paus.

Mina olika sätt:

  • Vila en dag
  • Yin Yoga 75 min
  • Promenad på mjuk mark med ”barfotaskor”
  • Bars behandling 90 min ( bytte behandling med en vän )

Nu är jag här igen !! I am back !!

Stressen är borta . Tyst i huvudet.  Huvudvärken borta. Tålamodet tillbaka. Gråtmildheten försvann.

Känner du igen mina symptom på stress? De är effekter av stress kort eller lång tid. Vi upplever alla stress då och då.  Att ta sig ur stress-soppan är tricket.

Att hitta metoder för återhämtning viktigt, Vi klarar alla av att bita ihop och prestera mer. Det har du förmodligen tränat på hela livet.

Är det dags att träna på återhämtning?

 

Fun facts:

Googlade : Stress 635 000 000 träffar

Googlade: Återhämtning 2 500 000 träffar

Mer om Veronica